Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Okrągły Stół dla Edukacji Klimatycznej

Okrągły Stół dla Edukacji Klimatycznej

15 lipca 2021r. w murach Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie odbyło się inauguracyjne spotkanie Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej, na które zostały zaproszone osoby reprezentujące ONZ, świat nauki, nauczycielki i nauczyciele, organizacje młodzieżowe i pozarządowe, posłanki i posłowie ze wszystkich klubów parlamentarnych oraz przedstawiciele Kancelarii Prezydenta RP, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Jednym z celów spotkania była prezentacja raportu pt.: Edukacja Klimatyczna w Polsce przygotowanego przez United Nations Global Compact Poland –powołaną w 2000 r. przez sekretarza generalnego ONZ Kofiego Annana. Raport zawiera wypowiedź nauczycielki języka angielskiego III LO, pani Beaty Pisarczyk-Zabiciel, która została zaproszona na spotkanie Okrągłego Stołu. Treść raportu, w którym pani Beata Pisarczyk-Zabiciel zaprezentowała własne inicjatywy związane z edukacją klimatyczną oraz działania uczniów naszej szkoły jest dostępna poniżej:

https://ungc.org.pl/wp-content/uploads/2021/07/Raport-Edukacja-Klimatyczna-w-Polsce.pdf

 

Swoje stanowisko w sprawie klimatu zaprezentowała też młodzież skupiona w Klimatycznym Dialogu Młodzieżowym, w którego skład wchodzą Młodzieżowa Rada Klimatyczna, Młodzieżowa Rada Ekologiczna, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Rada Dzieci i Młodzieży oraz Polska Rada Organizacji Młodzieżowych. W bardzo emocjonalnym wystąpieniu młodzież zaapelowała o wprowadzenie kompleksowej edukacji klimatycznej do polskich szkół. Wśród 7 postulatów znalazły się między innymi propozycje obowiązkowych zajęć ekologicznych / klimatycznych, stworzenia bazy scenariuszy poruszających tematy klimatyczne  dla nauczycieli różnych przedmiotów i odpowiednich szkoleń dla nauczycielek i nauczycieli, zapewnienie profesjonalnego wsparcia dla osób cierpiących na depresję klimatyczną, przekształcanie budynków szkół w miejsca neutralne klimatycznie, tworzenie przyszkolnych ogrodów i łąk kwietnych oraz muzeów historii naturalnej. Młodzież postulowała nauczanie o klimacie przez doświadczenie (experimental learning) w formie warsztatów, obserwacji czy wycieczek terenowych, tak aby zajęcia były praktyczne i angażujące. Pełny dokument przedstawiający postulaty Klimatycznego Dialogu Młodzieży dostępny jest poniżej: https://drive.google.com/file/d/1hGppCQBUd9XfY5muCJzyVSdGzoPkQ4wI/view?fbclid=IwAR2Wyx_x4-Dpm7QLYbS44NaP1bHP-Cm3La5upBdDsoNtV-A4SzWWFMPpPz4

 

 

Data dodania: 2021-07-21 00:37:57
Data edycji: 2021-07-21 00:43:27
Ilość wyświetleń: 244

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Europrojekty

Realizujemy projekty międzynarodowe
Więcej informacji

Kalendarz

Blog uczniowski

Zobacz blog uczniów naszej szkoły
Więcej informacji

Współpracujemy z

"Wszystko co wielkie, jest wielkie przez serce"

Cyprian Kamil Norwid
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook