Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

W kraju Krecika nad Wełtawą

W dniach 24-26 maja uczniowie klas 2b, 3c i 3f spędzili fantastyczne trzy dni zwiedzając czeską stolicę - Pragę oraz skalne miasteczko Adršpach. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy poznając historię ,,miasta o stu wieżach'', nazywanego również ,,złotym miastem". Pierwszego dnia udaliśmy się na Plac Republiki z Wieżą Prochową i perłą secesji - Domem Miejskim. Podziwialiśmy gmach Mostu Karola i Teatru Operowego. Najdłużej zatrzymaliśmy się na Placu Wacława, który ciągnie się na ponad 750 metrów! Na koniec dnia przejechaliśmy praskim metrem, który jest jednym z najbardziej rozbudowanych w Europie. Wieczorem udaliśmy się do hotelu, aby następnego dnia rozpocząć zwiedzanie dzielnic królewskich. Zobaczyliśmy Strahovsky klasztor i Zamek Praski, gdzie bacznie obserwowaliśmy uroczystą zmianę warty o godzinie 12. Następnym punktem naszej wycieczki była Katedra św. Wita, a następnie Zamek Królewski i ogrody Wallenstaina. Z malowniczo położonej Malej Strany, przez Most Karola, udaliśmy się na Rynek Staromiejski z ratuszem z zegarem Orloj. Zwiedzanie Pragi zakończyliśmy rejsem statkiem po Wełtawie. Trzeci dzień był czasem pożegnania z czeską stolicą, ale również wędrówki po Skalnym Mieście. Zachwyciło nas piękno tamtejszego krajobrazu - wodospady i jeziora oraz rejs łodzią ubarwiony humorystycznym akcentem przewodnika.

Cała wycieczka z pewnością pozostanie w naszych sercach, a Czechom mówimy radosne „ahoj”!

tekst: Zuzanna Świętanowska, Aleksandra Turczanik, Julia Horoch, Zuzanna Kowalska

Data dodania: 2023-06-01 13:59:45
Data edycji: 2023-06-01 14:01:17
Ilość wyświetleń: 397

Europrojekty

Realizujemy projekty międzynarodowe
Więcej informacji

Blog uczniowski

Zobacz blog uczniów naszej szkoły

Sport w szkole

Wejdź i zobacz więcej
Więcej informacji

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!

Kalendarz

Współpracujemy z

"Wszystko co wielkie, jest wielkie przez serce"