Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

BERLIN-POCZDAM

W dniach 21-24 maja uczniowie naszej szkoły spędzili fantastyczny czas podczas zwiedzania niemieckiej stolicy - Berlina oraz Poczdamu. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od autokarowego zwiedzania Berlina. Zobaczyliśmy m.in budynek niemieckiego parlamentu - Reichstag, Brame Brandenburską - symbol stolicy i położony tuż obok Plac Paryski. Następnie udaliśmy się na Plac Poczdamski, gdzie podziwialiśmy ultra nowoczesne budynki. W historycznym centrum miasta zobaczyliśmy również Plac Bebla, najstarszą Miejską Operę, Uniwersytet Humboldta oraz klasycystyczną katedrę św. Jadwigi. Najdłużej zatrzymaliśmy się na Wyspie Muzeów. Udaliśmy sie do muzeum sztuki staroegipskiej - Neues Museum, gdzie podziwialiśmy słynną Nefertiti i wiele innych ciekawych ekspozycji. Na wieczorny spacer udaliśmy się w okolice East Side Gallery, czyli unikatowej na skalę światową galerii na świeżym powietrzu, gdzie podziwialiśmy graffiti stworzone na ponad kilometrowym fragmencie Muru Berlińskiego.

Drugiego dnia udaliśmy się w stronę Berlina Zachodniego. Dzień rozpoczęliśmy od zobaczenia miejsca pamięci podziału Niemiec na wschód i zachód, czyli miejsce pamięci  Gedenkstätte Berliner Mauer. Jego fragment ujrzeliśmy na własne oczy. Zwiedziliśmy Kościół Pamięci w Charlottenburg, którego wnętrze uderza niesamowitym niebieskim światłem, przechodzącym przez 30 tysięcy szklanych elementów. Następnie zobaczyliśmy zegar upływającego czasu, czyli 13-metrowy zegar wodny, rozciągający się na trzech piętrach w berlińskim Europa-Center. W drugiej części dnia odwiedziliśmy Muzeum Techniki, gdzie prezentowane były ekspozycje techniki komunikacji, produkcji, energii i transportu. Wewnątrz znajdowały się prawdziwe statki, parowozy, a także samoloty.

Ostatniego dnia z Berlina wyruszyliśmy do Poczdamu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od

pałacu Cecilienhof, gdzie podpisano Układ Poczdamski. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie ogrodów i wnętrz pałacu Sanssouci. Wycieczkę zakończyliśmy spacerem malowniczymi uliczkami zabytkowego centrum – Alter Markt.

Nikola Bondyra i Zuzanna Kowalska

Data dodania: 2024-05-29 13:54:22
Data edycji: 2024-06-02 19:30:16
Ilość wyświetleń: 379

Europrojekty

Realizujemy projekty międzynarodowe
Więcej informacji

Blog uczniowski

Zobacz blog uczniów naszej szkoły

Sport w szkole

Wejdź i zobacz więcej
Więcej informacji

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!

Kalendarz

Współpracujemy z

"Wszystko co wielkie, jest wielkie przez serce"